ESPOSA

Esposa son dous da costa e dous do interior:

Mar Catarina, A Lagoa
Cibrán Tenreiro, Perillo
María Villamarín, Casas da Veiga
Xacobe González, A Cruz Alta



 
Foto de Mar Catarina



Esposa son un grupo de pop rítmico e rápido. Quitan cousas para non ter a tentación de usalas: as súas cancións teñen poucos acordes e poucas partes, a súa formación non ten baixo, a súa batería non ten bombo.

Esposa saltan, bailan e sorrín mentres cantan as súas cancións de pop rápido, e iso despista. A alegría da súa música e a naturalidade da súa actitude pode levar a pasar por alto as tensións que laten debaixo e que os fan ser un grupo atípico: as letras en galego retratan a personaxes con identidades en conflito e dúbidas xeracionais, as guitarras e as baterías nerviosas contrastan con dous sintetizadores máis atmosféricos, as voces femininas e as masculinas conflúen ás veces en temas eléctricos e velvetianos e ás veces nunha delicadeza que lembra aos Yo La Tengo máis sutís. Nin antigos nin modernos, nin banais nin
pretenciosos, todo o que hai que rascar debaixo da superficie leva a identificar neles a cualidade da mellor música popular: unha sinxeleza enganosa.


Señor de (2016)

O primerio Ep de Esposa ten catro temas en galego:

Autómata
As dúas Fridas
Disfraz de coello
Festa no camiño

O EP foi gravado e mesturado Bobby Perú en Ourense.

Portada de Leo Sousa.







Podedes escoitalo, descargalo, envolvelo para presentes... en:
https://esposa.bandcamp.com/




Xardin Interior (2017)

A miña idea de xardín interior é un espazo metafórico. Penso no coidado e o respecto que a miña nai pon no seu xardín ou na horta, eses lugares nos que traballa pero aos que vai tamén cando necesita relaxarse. Invirte tempo e cariño na labor minuciosa do vexetal, pero ao mesmo tempo alí cultiva e canaliza as súas emocións. Gústame imaxinar á miña nai florecendo por dentro e ao abrigo daquelo que nace dentro dela. De todos os coñecementos transmitidos, como a importancia da observación propia e sensible do que vemos e o que pasa. Sen catalogacións, sen orde, salvaxe. Estas cancións son unha foto do noso xardín agora, con todo abríndose paso á vez: as dúbidas, as expectativas, Internet, as rutinas, a busca, as noticias da semana, as ganas e a insatisfacción, o real e o imaxinario.



Producido por Bobby Perú
Gravado e mesturado por Ibán Pérez en Estudio Terraforma www.terraforma-studio.com O Hío, Cangas do Morrazo
Masterizado por Martin Ballesta en Last Punch Mastering, Glasgow, Escocia


Editado por Prenom, 2017 Baixo unha licenza Creative Commons CC BY-NC


Esposa chegan con forza. Levan menos de de dous anos desde que se formaron en Santiago de Compostela, Galicia, e o 31 de marzo publican o seu primeiro disco de estudio co selo galego
Prenom (Chicharrón, Pantis, Elvis Negro...). O seu é o pop e refléxanse bastante no underground norteamericano dos anos noventa. Poderiamos dicir o moito que nos mola o seu primeiro álbum pero que mellor forma de explicalo disco que nas súas propias palabras:
Xardín interior é un disco que queremos que se pareza ao pop que máis nos gusta: accesible e entretido, pero cheo de tensións e misterio. As letras retratan a personaxes desubicados, obrigados
a medrar pero dubidando e con medo a tomar decisións.
Retratan o conflito entre a cabeza e o peito, a dificultade para atopar a nosa propia identidade e encaixar no mundo. Esa inquietude ás veces consegue inundar a música, pero a maioría das veces
choca coa forza de ritmos enérxicos, melodías vivas e a diversión que flota no ambiente. A xente normal tamén se fai preguntas. A xente feliz tamén se fai preguntas. Somos flores no lixo, bailando no contenedor.

Temas:

“Madreperla” é o que levan dentro as cunchas. Unha pátina brillante pero que non está á vista. É unha canción a dúas voces sobre tentar explicarse a un mesmo diante de alguén e non ser quen. Ás veces é delicada e ás veces, como no solo de teclado do final, ten certa forza elegante e maxestuosa, na onda duns Galaxie 500 máis contidos.

“Xardín interior” ten a lóxica dun soño: cousas inconexas e aparentemente absurdas pero que responden a algo que che comía a cabeza esa noite. É unha voz que advirte á protagonista das  ameazas que hai arredor do proceso de medrar, así que hai nela certa tensión entre as paixóns e a  inocencia adolescentes (que tamén están nas melodías bailables da música) e as ganas de dar leccións da seguinte xuventude. Sona como uns Vaselines máis funkis.

ESPOSA Xardín interior
https://www.youtube.com/watch?v=FfRFiZb0nuE&feature=em-subs_digest
Realizado por Rubén Domínguez.
Gravado no plató virtual da Facultade de Ciencias da Comunicación da USC.
Producido e editado por Prenom, 2017
Baixo unha licenza Creative Commons CC BY-NC

“Aquí” pretendía ser un rap e acabou sendo unha especie de discurso progresivamente desbocado sobre unha base velvetiana. Esta contradición aparente no musical sostén a exposición de  contradicións que é a letra. É o tema do disco que máis baixa a terra e fala sobre as frustracións  derivadas de ter unha rutina e un entorno que sempre están pechados a outras realidades. Ten un rollo entre Emilio José e Pavement.

“Autómata” fala sobre cuestionar as cousas ou facelas como se supón que teñen que facerse. Musicalmente cae máis ben no primeiro lado. Entra a saco sobre unha guitarra garaxeira pero non fai o que se supón do garaxe: cambia a potencia furiosa do xénero por unha especie de imitación vocal de ruidos robóticos na parte do medio, o tipo de chorrada que farían Devo. Así é tan divertida como seria, pero nunca aburrida.

“Bas Jan Ader” vai sobre a imaxe pública. Temos Internet para expoñernos á xente como queiramos,
pero hai situacións nas que isto se descontrola. Xogamos coa dúbida sobre que versión de nós
mesmos é a real. Hai unha desaparición e estamos celebrándoa bailando ao tempo que constatamos o
seu dramatismo. Por iso ten tanto guitarreo desbocado como suavidade.

“Sabe a limón” comezou sendo unha canción sobre unha vítima agria das expectativas propias e as dos demais. Pero temos a responsabilidade de fuxir do derrotismo, así que acabou por ser unha especie de advertencia en forma de trance dream pop: Ignora esas expectativas. Acepta a amargura e
camiña.

“Festa no camiño” é un tema enérxico sobre a tensión entre estar dentro e estar fóra. Dun mesmo
ou do grupo, dunha festa. Pódese bailar, pero na repetición da mesma frase ten un misterio que distrae
diso mesmo: non se pode estar en dúas partes á vez.

“As dúas Fridas” representa o conflito arredor dunhas sensacións. Hai dúas voces que poderían ser dunha mesma persoa, e que opinan cousas radicalmente diferentes partindo da mesma experiencia.
É unha canción sobre as dúbidas, pero non deixa de ter a seguridade e a sinxeleza dunha canción pop
pura como as dos primeiros Beatles.

“Vaciada” é unha versión de Fantasmage que sempre sentimos que falaba de nós. Fala de sacar
fóra sensacións, sentimentos ou a identidade. É case un resumo do mesmo que cantamos no resto do disco.

Ibán Pérez: trompeta e algúns sintetizadores en “Vaciada”
Esta é a única canción non composta por Esposa,  é de Fantasmage.

“Disfraz de coello” retoma a idea de “The morning of our lives” de Jonathan Richman e os Modern Lovers. Alí el cantáballe a unha amiga que non cre en si mesma para dicirlle que el si que cre nela e que a quere, e que vela facerse de menos faille mal. Cantámola todos a berros sobre esa base frenética rollo Feelies, para lembrárnolo uns aos outros. Así conseguimos rirnos en vez de deprimirnos.

”Okey” cuestiónase como de especiais somos. Pero, como é habitual, tampouco chega claramente
a ningunha conclusión. Queda no medio, equilibrada ou indecisa entre as dúas voces e os dous sintes, entre o pasado e o presente.

“Extraterrestre” ten un aquel aos Yo La Tengo máis calmos, porque tamén ten algunha explosión
eléctrica de vez en cando. A letra vai sobre a capacidade para adaptarse aos cambios do noso entorno, como unha invasión extraterrestre. Así que, como a música,ten algo de violencia pero tamén serenidade.







Contacto: eesposaa@gmail.com
Booking: booking@parvo.gal
PRENOM: ruben@prenomlab.com