Mateo's crisis
Biografía
Cristina Pato
(Ourense, 1980)
Cristina Pato xa abriu caminos históricos dentro do mundo da Gaita Galega.
En 1998 convertiuse na primeira muller gaiteira en publicar un disco en solitario, TOLEMIA.
Dende entón non parou de evolucionar colaborando con artistas da World Music, o jazz, a música clásica ou a experimental (incluindo Chicago Symphony, Yo-Yo Ma ou The Chieftains). O seu poderoso estilo único e inconfundible está cheo de pasión e enerxía e xa foi alabado por medios como The New York Times "a virtuosic burst of energy" ou a BBC "the Galician bagpipe diva". Cristina Pato fusiona latin jazz con pop e música contemporánea e usa toda a sua arte e virtuosismo para sacar adiante unha lenguaxe persoal que é froito da síntesis do seu amor pola música galega e a sua formación clásica. Cristina Pato é membro oficial do Silk Road Ensemble de Yo-Yo Ma.
Aclamada pola crítica internacional como gaiteira e pianista, Cristina Pato leva unha activa vida profesional a levou a grandes escenarios de España, EEUU (Carnegie Hall, Lincoln Center), India (Kamani Auditorium), Jerusalem (Jerusalem Festival), Portugal (Festa do Avante), Brazil (Liszt Festival), Reino Unido (Celtic Connections), Francia, Italia (Etnofestival), Alemania oo Mexico (Palacio de Bellas Artes).
Aclamada pola crítica internacional como gaiteira e pianista, Cristina Pato leva unha activa vida profesional a levou a grandes escenarios de España, EEUU (Carnegie Hall, Lincoln Center), India (Kamani Auditorium), Jerusalem (Jerusalem Festival), Portugal (Festa do Avante), Brazil (Liszt Festival), Reino Unido (Celtic Connections), Francia, Italia (Etnofestival), Alemania oo Mexico (Palacio de Bellas Artes).
A sua carreira profesional inclúe catro discos no mercado como gaiteira solista, o xa mencionado tolemia máis
Latina (2015)
Cristina Pato - gaita, piano, voz
Edward Perez - contrabaixo
Eric Doob - batería
Victor Prieto - acordeón
É incrible pensar como moitas das culturas do mundo están ligadas. Desde as orixes das linguas latinas en Europa a música afro-española, Sudamérica, e as relacións entre os dous continentes son diversas e profundas.
A tremenda gaiteira galega e pianista Cristina Pato decidiu explotar unha desas cadeas de adaptación cultural, especialmente a través da evolución dos seis bater patróns rítmicos orixinarios da música latina de Europa e migrando a América do Sur.A súa nova gravación - Latina - ofrece un programa diverso de estilos musicais realizados por un grupo de músicos expertos en jazz e música folclórica.
Orixinalmente vidos da provincia noroeste de Galicia, en España, Pato converteuse en algo de unha sensación desde a súa chegada nos Estados Unidos. Ela realizou regularmente co seu propio conxunto e lanzou unha gravación (Migracións, 2012). Pato tornouse un membro Yo Yo Ma celebrou Silk Road Ensemble, que xa percorreu o mundo.
O concepto de Latina do Pato resultou da súa fascinación coa palabra eo que ela pasou a significar. Aínda que orixinalmente referíndose a un grupo residentes da península italiana, o termo Latinos / Latinas agora é xeralmente usado para referirse a individuos cuxa ascendencia transcorre de orixe española. Do mesmo xeito que as linguas baseadas Latina se espallaron amplamente, os elementos musicais de culturas latinas foron propagada a través dos continentes.
A través das súas investigacións musicais, Pato descubriu o uso recorrente dun patrón de 6/8 (seis folgas de notas de un cuarto nunha sensación valsa-like) a partir das tarantelas de Italia todo o camiño para o estilo afro-peruana de Lando na costa do Pacífico de América Do Sur. Para Pato, atopar as conexións entre estas diversas culturas axudouna a atopar o seu propio significado máis positivo a un termo polo cal se viu constantemente definido, Latina.
Para Latina, Pato encomendou o seu amigo e baixista Edward Perez para escribir a música que ía enmarcar a xornada dun ritmo específico con raíces en Italia e España a través do Atlántico, onde ela propia arraigada nunha multiplicidade de culturas musicais, incluíndo o Perú e Colombia. Perez vivira en Perú por un tempo para estudar música afro-peruana e introduciu Pato para algúns dos estilos, o que inmediatamente a lembrou do Muiñeira, unha forma de danza galega en 6/8.
Para realizar o Suite e as dúas composicións adicional presentados en Latina, Pato contou coa acordeonista galego especialista Victor Prieto, o baixista e compositor Edward Pérez eo fenomenal Eric Doob na batería.
O Latina 6/8 suite está composta por seis pezas, cada unha representando un estilo diferente usando os 6/8 ritmos que migraron de Europa para as Américas. A primeira peza vibrante "Fandango: Prueba de Fuego" é nomeado para a forma de danza española que atravesou o Atlántico; isto é seguido por "Lando: María Lando," un marabilloso exemplo da forma afro-peruana escrita polo poeta César Calve e lendario cantante Chabuca Granda. O flamenco influenciado "tanguillo: The High Seas" é unha peza empolgante, impoñente que presenta Pato no piano.
A Suite continúa cunha peza en forma venezolano, "Joropo-Festexo: Muiñera de Chantada", unha canción do partido que utiliza o ritmo venezolano sobre o galego. A seguinte peza "Currulao: Currulao de crise" é un exemplo dun ritmo criolla colombiano, xeralmente organizadas para marimba, voz e batería, co piano de experto do Pato xogando substituíndo marimba. A Suite conclúe con "Tarantella-Muiñeira: Epílogo", que comeza co ritmo italiano, e axiña se transforma en o exuberante melodía popular galega.
O programa continúa co compañeiro de-foles e Nuevo tango compositor Emilio Solla do "llegará, llegará, llegará", que combina estilo folclórico expresivamente galego de Pato co tango arxentino. Victor Prieto de "Imos Fiesta" termina o álbum cun contratempo brasileira.
Explotación fascinante de Cristina Pato dos diferentes ritmos que migraron en todo o mundo a través de poboacións con raíces latino nado ten unha marabillosa colección de música en Latina. A diversidade de sons e texturas que poden ser xerados a partir da mesma compás (aquí un simple 6/8) é un paralelo intrigante para os meandros da aparentemente simple Latina etiqueta.
créditos
Cristina Pato
Latina
Fandango: Prueba de Fuego
Xilento 2001
Misturados 2007
The Galician Connection, 2010 auto producido
Xunto con Rosa Cedrón forman Soas co que teñen editado o disco muller 2010
Cristina Pato é Doctor of Musical Arts pola Mason Gross School of the Arts da Rutgers University (EEUU) onde estudió becada pola Fundación Barrié de la Maza. Doctorada con honores a Mason Gross School of the Arts de la Rutgers University concedeulle a Edna Mason Scholarship e o premio Irene Alm Memorial Prize á excelencia como investigadora e intérprete. Cristina Pato posúe a Titulación Superior de Piano, a Titulación Superior de Teoria da Música, Transporte e Acompañamiento e a Titulación Superior de Música de Cámara todas elas polo Conservatorio Superior de Música del Liceu de Barcelona. Ademáis realizou o Master en Artes Digitales da Universidad Pompeu Fabra de Barcelona especializándose en Composición (música dixital, electroacústica).
Cristina Pato participou como solista nas estreas absolutas de obras tales como "From Air to Air" (de Osvaldo Golijov) co Silk Road Ensemble e Yo-Yo Ma; a obra "Norte" adicada á gaiteira (de Montserrat Torras); o "Piano Concerto" (de Octavio Vazquez) coa Orquesta Sinfonica de Galicia; e a obra sinfónica "Rose of the Winds" (de Osvaldo Golijov) con Yo-Yo Ma e a Chicago Symphony Orchestra. Cristina Pato produciu e compuxo a banda sonora da película "El Hombre de Arena" (SONY, Iroko Films). Activa e comprometida coa música contemporánea e de raíz, Cristina continua a abrir novas vías para a gaita galega.
Cristina Pato reside na cidade de Nova York dende o ano 2004.
máis info: